about me

Dutchies are the tallest

Dutchies are the tallest people of the world. Wulan suggested me to write about this two days ago when I asked for ideas for blogpost on Twitter. According to the last statistic Dutchies are the tallest of the world followed by Sweden, Denmark, Norway and Estonia. All countries are situated in North Europe.

The average length for Dutchies: men 1.84 cm, women 1.71 cm. However they have not been always that tall. In the picture beneath you see the increasing length for Dutch men.

Langs-de-meetlat-van-de-tijd.jpg
Pic is courtesy of dvhn

According to a number of researchers, this length is achieved by the following:

  • Dutch diet: bread and dairy products (cheese, yoghurt, milk)
  • Better spreading of wealth between various social classes

Those two are just theories. I believe the length is a combination of many factors: diet, wealth and health. In general Dutchies practice sport since they are young. Those intensive training plus moving around by bike might stimulate the growth in teen years in my opinion. And don’t forget the genetics.

There are also reports which state that children of migrants in The Netherlands are taller than their parents. This is interesting but I can’ t find valid data about this.

With my 1.63 cm length I notice Dutchies being the tallest people in the world during music concert very well. In public rest rooms, the mirror hangs usually so high, sometimes I can only see my forehead🙂 However the tallest Dutchies come mostly from the north, from the provinces Groningen and Friesland. I live in Gelderland province.

NederlandseProvinciesLarge

I am the smallest in my office and my Dutch friends are averagely 1.70 cm and taller. Two of my Dutch girlfriends are 1.81 cm. When I kiss them on the cheek I need to stand on my toes, even with high heels. Sometimes I give my legs a rest and wearing flat shoes to my work. Then some of my colleagues realize how small I am.

Yes, I live in the land of the giants🙂

 

51 thoughts on “Dutchies are the tallest

  1. Mbak itu yang kurasakan disini. Pasti kelelep kalo nonton festival musik. Tapi masih ada untungnya badan kecil, bisa geser2 sampai kadang depan stage. Mbak Yo 163cm berasa kecil apalagi aku 153cm, semut banget haha.
    Trus dirumah apa2 naruhnya serba tinggi, pasti naik kursi aku ambilnya. Berarti suamiku lebih dikit mbak, 185cm.
    Nice posting Mbak, Thanks for sharing.

    • Iya kali ya Den. Minta gendong aja ha…ha…Suamiku 182 cm. Sepertinya dia termasuk kategori anak migran besar disini yang juga tinggi😉

  2. Haha yang ada malah dibeliin tangga kecil buat ambil-ambil barang.
    G pasti nanti tinggi ya Mbak, Gen tinggi Mbak Yo dan Suami, ditambah sepedahan dan olahraga.

  3. Mbak, aku kalau ngobrol sama orang yang tinggi gitu jadi sakit leher Mbak, soalnya kepala harus mendongak terus. Jadi, aku gak bisa bayangin tantangan mbak Yoyen hidup di antara orang yang tinggi-tinggi.

  4. Aku baru tahu kalau orang-orang Belanda yang paling tinggi di dunia. Tinggi rata-rata perempuannya aja 1,71 m ya.

  5. Hahaha, di Belanda tinggiku termasuk agak sedikit di bawah rata-rata, tapi di negara selain Belanda termasuk setidaknya (lumayan) tinggi, hahaha😛 . Makanya deh sering jalan-jalan ke luar negeri, a confidence boost, hahaha😛 .

  6. Waktu di Inggris aja udah berasa mini Lorraine, salah satu yang paling pendek di kelas. Lainnya tinggi2 apalagi di antara temen2 Eropa. Apalagi kalau aku tinggal di Belanda ya hehehe.

  7. Baru tauu, pantesan pemain bola dari Belanda jangkung-jangkung.lol dan pantesan lagi ada satu orang cw di kampus turunan Belanda tingginya 183cm. Hihi

  8. Iya mbk yo.. Pernah dengar soal yg anak dari imigran biasanya lebih tinggi dr pada ortunya.. Katanya krn faktor makanan

  9. iya saya pernah baca dimajalah dikampus jaman dulu yg dikirim oleh kedutaan Belanda, Liat sendiri pas kursus di Erasmus kalo ada acara wadduh itu ibu-ibu badannya besar dan tinggi2 (besarnya bukan gendut tapi kuat gitu) belum lg mereka kalo jalan enerjik banget .

    • Besar memang Ru, bukan gemuk. Menurutku perempuan bagusnya max 175 cm kalo lebih tinggi dari itu dan badannya besar jadi wagu gitu.

  10. aku baru tau mba soal ini haha..
    aku kira emang bule udah tinggi tinggi hihi.
    bahkan dalam pikiran aku orang Jerman yang paling tinggi soalnya klo liat pramugari Luftansa mereka tinggi tinggi. kapan-kapan aku naik KLM ah haha

  11. based on the research, you will have a difficulty (alias pegel leher🙂 ) every time you have a conversation with G later on mbak since she will be much taller than you🙂

  12. nice post, Mba, baru tau soal tingginya orang belanda hehe. Aku 150 cm langsung kerdil banget rasanya, dl sepeda aku pas aupair udh diturunin sama host famnya, eh masih gak nyampe mba. Jadi klo mau berenti di lampu merah, aku mst turun dr sepeda, mba,gak bisa kaya org2 sambil duduk kakinya 1 di turunin haha.

  13. Aku yg 162 cm merasa dah termasuk tinggi di sini. Pas sampe sana baru deh berasa kecil dan jadi tahu perasaan teman2ku yg termasuk kecil di sini.

Tell me what you think

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s