Blogging / English / Study / Thoughts

Infographic: Ready, Set, Innovate

Creative thinking requires a continuing process. According to this infographic if you apply the do’s and don’ts and embrace the points daily, this becomes your lifestyle. In turn it stimulates you to be a creative person.

Three weeks ago I shared this following quote complimented with my own interpretation of it.  

What I meant was as shown here at the fourth Don’t ‘Don’t be a sheep’.

The rest of the infographic is not a rocket science actually. I mean it is easy to understand how to apply all these points but it is practically hard to do it.

So, are you ready to set and innovate? 

1417627880-killing-own-creativity-infographic

28 thoughts on “Infographic: Ready, Set, Innovate

  1. Terima kasih banyak buat infografisnya, Mbak! Ini pas banget :hehe. Intinya kalau lagi kekurangan inspirasi, boleh jadi karena kitanya kurang meditasi, kurang “menyatu” dengan alam sekitar, atau paling gampang: kurang olahraga :hihi.

    Dari sini saya juga belajar kalau lagi stuck jangan dipikirin soalnya malah bikin tambah stres, enjoy saja sambil melakukan hal-hal baru nanti dari apa yang kita lakukan itu pun ada benang merah yang membuat kita menemukan sesuatu yang baru :hehe.

  2. Creativity is not a competition. I like this quote. Ilmu psikologi seperti ini banyak membantu tapi tidak begitu terasa. Menurut saya, di awal memang, ‘Bener juga sih, tapi ah, aku kan? bla bla bla.’ Tapi kalo udah jalan, pasti nanti terasa nyaman. Sip, mbak. Keep on sharing this great thing.🙂

  3. don’t be a sheep *terus langsung evaluasi diri*
    infografisnya pas banget mbak Yo, sebagai pengingat untuk meningkatkan diri

  4. Makasi infonyaa mba yo, kadang emang suka terpatok sama cara pikir yang itu2 aja sampe ga bisa liat hal yg lain yang mungkin jadi potensi. Jadi terinspirasi🙂

Tell me what you think

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s