Blogging / English / Language / Study

How to write a sentence

I stumbled upon this informative infographic. Writing a sentence is not only jotting a string of words. According to this check list, there are a bunch of things to reckon with. Maybe we do this unconsciously or automatically but it is still interesting to see how it works.

My own addition to this is: keep your sentence short. Short and simple sentence is easier to understand and it reads fluently.

I hope this infographic is useful for those who want to start writing.

How to write a sentence: infographic
Courtesy of: Writing.Rocks

14 thoughts on “How to write a sentence

  1. wah…ini berguna banget mbak Yo kalau lagi bikin postingan, khususnya untuk English Friday😀

    • Iya. Kelihatannya sederhana ternyata banyak yang musti diperhitungkan. Dan banyak yang udah kita kerjakan secara otomatis. Aku suka aja bagi-bagi info seperti ini🙂

  2. Waahhh ini bermanfaat banget Mbak Yo. Thanks for sharing. Cocok buat aku nulis diblog biar makin semangat belajar berbahasa Indonesia yang baik dan benar. Juga pas buat belajar bahasa Belanda. Guruku selalu bilang “Maak je zinnen niet te lang, maar houd ze kort en duidelijk.”

  3. So agree with comment above, it is not easy actually. Dan kelemahanku masih membuat kalimat yg gak efektif, seperti terlalu panjang dan boros kata. Need to work hard on this. Thank you, Mbak Yo!

    • Serius nyarinya juga Fee, curated content ini😉 Iya betul, kelihatannya ah biasa tulis kalimat tapi kalo serius tulis seperti infografis ini ya makan waktu ya.

Tell me what you think

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s