about me / Dutch Affairs / English / Photography

Seasongram: Winter 2013/2014

This winter has been mild, very mild compared to the winter of the past 5 years. In The Netherlands there has been no snowfall so far. Unlike the freezing temperature exactly a year ago, I feel like I am having an endless autumn now.

In this seasongram I show you the pics I made and shared on my Instagram account yoyen2008 starting from December 2013.

20140121-065941.jpg
The shot of Kasteel Bemmel on one sunny morning at December 10.

20140121-070252.jpg
On the following day I took this picture of Duivelshuis in Arnhem during my lunch break. The sun shone its light.

20140121-070518.jpg
Strolling on the second Christmas day 2013 in the woods. It was gloomy at the end of the day but it was not cold in the winter, only 10 degree Celsius. There was no snow.

20140121-070949.jpg
Newly renovated Rotterdam Central Station at 3 January. It is black and white. The natural light reflected on the lines in the hall invited me to take this shot.

20140121-071224.jpg
Me standing next to the canal in the hood. My daughter G took this pic. Unbelievable that the temperature was so mild I could wear the poncho instead of a winter coat. I usually wear it in September/October. Btw, I proudly wore the thin batik wrap skirt with stockings beneath it.

20140121-071806.jpg
11 January, My niece’s pet was outside in the garden.

20140121-072013.jpg
Presikhaaf Park under threateningly dark sky at January 13.

20140121-072141.jpg
Biking to the city after work last week I saw this beautiful golden light at the Lauwersgracht Park, Arnhem. I needed to stop and captured this.

20140121-072435.jpg
Now the nature is confused. My neighbour’s Cherry Blossoms start to bloom which normally happens in March/April. This was taken last week end.

If the snow would fall I will of course share another seasongram. If not, untill the next one in the Spring!

22 thoughts on “Seasongram: Winter 2013/2014

  1. Mba Yo fotonya keren2 semua, sukaaa… Mba Yo nya juga cantik banget😀
    Btw, itu cherry blossomsnya bagus deh, mungkin nanti kalau udah maret atau april bakal lebih bagus lagi pasti😀

    • Makasih Rere. Iya betul, sekitar Maret, April itu bagus banget Cherry Blossomsnya. Pasti aku foto lah, tunggu aja seasongram Spring ini🙂

  2. Aih, aku baru ngeh mbak Yo pake rok batik, loh! Super ketje!🙂
    Btw, masih dinginkah disana? Disini masih aja hujan, dan…. banjir dimana2, huhuhu…

    • Makasih Fit. Ukuran sini sih menurutku sejuk, ngga dingin banget. Cuma 4 – 6 derajat Celsius. Iya, kasian betul yang kebanjiran ya. Mudah-mudahan cepet surutnya.

  3. Mbak Yo,,,fotonya keren semua!!
    Mbak Yo-nya juga cantik dan kece loh,,suka perpaduan ponco dan rok batiknya😀

  4. I remember the first year my second Indonesian daughter in law was in the Netherlands. A mild winter. But in the end there was heavy snowfall in the first week of March. So “It ain’t over till it’s over”:).

    • I don’t say the winter is over Colson🙂 I only stated there is no snowfall. I know, it still might come. Last year we had heavy snowfall in March remember? And also somewhere in May 2004, there was a snowfall. We will wait and see. Voor mij persoonlijk hoeft de sneeuw niet meer te komen hoor.

  5. Tiap liat foto temen yg di luar, aku langsung kebawa ke masa kecil pas suka liatin kaleder dan postcard gambar luar negeri. Makin subur bibit kepengen ngeliat langsung. Dan wohoooo aku sukaaaak outfitnya. Boots dan batik ternyata kece banget ya ihihi yah terbayalah semriwing tipis si kain batiknya, Mbak Yo. Dan aku..aku selalu lemah hati melihat perempuan berambut panjang dan lurus digerai pula (terserahlah kalo itu dicatok kayak kata Bebe, yg penting aku sukaaaak lihatnya *sudah bertekad akan kembali manjangin rambut*)

    • Terima kasih Ndang. Ayuk kesini rame-rame! Dibawah rok itu aku pake tight tebel jadi ngga dingin & bootsnya juga untuk winter kok, anget🙂

      Ha….ha…itu rambutku ngga dicatok, kering alami. Aku jarang pake hairdryer disini. Mungkin karena udara sini humidity ratenya ngga setinggi dinegara tropis kali makanya rambut lebih ‘lemes’.

  6. Ahhhh mild winter?! What a treat!🙂
    Great photos lor! I just realized the way you stand up is a bit preman-like LOL
    A body language that shows a strong woman🙂

    • Iya May. So far the temperatur has been high, belum pernah dibawah 0 derajat Celsius. Ha…ha…actually G caught me off guard when we were walking and took this pic. Your view might be true, I hope🙂

  7. aku tertarik sama foto yg hutan itu mbak. penasaran aja itu memang hutan kota yang sengaja disisakan dan nggak diubah fungsi jadi perumahan atau perkantoran ya?

    • Bukan disisakan Wul, memang tata lanskapnya di Belanda itu terdiri dari pemukiman, tengah kota, hutan, daerah industri, daerah resapan air (dipinggir sungai besar). Ngga pernah akan bisa bangun perumahan didaerah resapan air, ijin ngga keluar.

Tell me what you think

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s